maandag 1 februari 2010

Blikje op een plank / bordje aan de wand...

De rommelmarkt van afgelopen zondag heeft me dit keer twee schattige blikjes opgeleverd...de éne bijzonder om het nostalgische printje, de andere om z'n hoeveelheid roest en ouderdomstekenen...ik vind dat zo mooi!

Je kan je toch bijna niet voorstellen dat je vroeger je koekjes kon kopen in zo'n mooi blikje ( wat vroeger natuurlijk heel normaal was) en dat je het nu koopt verpakt in folie, oh!
Wat zou ik graag in een tijdmachine stappen en nog eens rondwandelen in de winkels van 'toen'.








En ja...het is zover!
Mijn eerste Franse bord hangt aan de wand te pronken...ik vond vorige week zo'n bordenspanner of hoe je zo'n ding ook noemt en heb meteen maar actie ondernomen.
Voor mijn kinderen en partner een vreemde gewaarwording geloof ik,
die denken steeds dat ik er een klok heb neergehangen :)




♥ Dit is toch wel één van mijn mooiste borden! ♥



23 opmerkingen:

  1. Heej Vero, YEP ik ga mee in de tijdmachine;-)
    Prachtig je blikjes, ik denk wel dat ik nog meer koekjes dan goed voor mij is zou gaan eten met deze verpakking ze zijn zoooo leuk.
    Je bord ja ik vind ze ook super en erg leuk zo boven de deur.

    lieve groet irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja mooi he, zo'n geroeste koektrommel, heb hier een zwarte met bloemetjes uit de verlovingstijd van mijn oma. Niet iedereen snapt wat ik daar nou aan vind, maar bij mij pronkt hij met zijn hele geschiedenis op tafel.
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mag ik dan ook mee?? Die blikjes zijn erg mooi, ik betrap me er steeds vaker op dat ik op rommelmarkten/tweedehands etc OOK ga kijken naar leuke blikjes ♥
    Heb er al een paar op de kop kunnen tikken en zo mooi idd. Veel beter dan dat plastic verpakkingsmateriaal lol.

    Ik heb sinds een aantal jaren DE koektrommel van mijn oma in mijn bezit, en ben er ZO blij mee. Zij had er altijd Brusselse Kermis in als wij kwamen logeren, speciaal voor mij ♥

    Wanneer gaan we???

    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is er nog plaats in de tijdmachine dan ga ik ook mee.
    Ik kan het mooie bord even goed bekijken bij je kopfoto. Dat Verkade blik zou ook wel mooi bij mijn blauw/witte trommeltjes passen
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke verzameling, zit er ook nog iets in!?
    groet Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik bedoelde eigenlijk iets lekkers...in de KOEKtrommels!
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie verzameling! Inderdaad jammer dat de koekjes tegenwoordig zo saai zijn verpakt...
    Je bordje hangt er mooi bij!

    Fijne avond!
    Jolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hello dear Veronique, Your old tin boxes are very beautiful!!! Box of Droste cocoa I have too:) Plate above the door is perfect!!
    Have a nice evening
    Hugs Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja die denken nu natuurlijk hoe moet je daar nu van eten........het wordt steeds raarder.
    Maar ach, ik snap het helemaal, een pronkstuk is het ......prachtig. Die verdiend zeker een ereplaats........
    Nu ja je kunt er natuurlijk ook echt een klok van maken:)
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Veronique, mag ik ook met je mee in de tijdmachine. Ik zou ook wel even terug willen naar die tijd, van alles afwegen en in een papieren zakje, boodschappenboekje, op de pof en noem maar op. Ik geniet van je mooie blikkenverzameling èn je bord aan de wand, prachtig.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi hoi,
    Wat een mooie banner heb je gemaakt van je mooie bordje!!!!
    Prachtige aanwinst.
    Maar ik moet je ook een beetje teleurstellen over je verkade blikje....dit is geen oudje hoor. Deze nl nieuw gemaakt een paar jaar terug het was een serie van 3 geloof ik, ik heb er nl 2 uit die serie.
    Maar des al niet te min ze zijn heel leuk !!!
    Groetjes weer Cobi

    btw op MP staat ergens een hele mooie terrine met zo'n franse print of heb je 'm al gezien??

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voor de koekjes (en blikjes) en kantjes en alle prachtige spulletjes wil ik wel even mee in de tijdmachine, maar dan vlug- weer terug, want al dat op- de - handwerk lijkt me niks! Ik ben toch wel erg blij met de wasmachine, droger, afwasmachine, elektrische strijkbout en noem het maar op. De oude varianten zijn een feestje om naar te kijken, maar door alle moderne snufjes houden wij lekker tijd over. (voor een leuk blogberichtje, ofzo...)
    Groetjes, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tsja, ik geloof niet dat onze kleinkinderen later naar de kringloop gaan om daar plastic tasjes, zakken bekertjes en wat al niet meer te scoren hahahaha. De romatiek is qua verpakking tegenwoordig ver te zoeken. En je bord hangt daar helemaal goed Vero! Niets meer aan doen.
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O wat een lief blikje...wordt er vandaag een beetje melancholisch ( verkeerde spelling) van ...als moeder van drie opgroeiende jongens zou ik vandaag graag weer even zo'n klein meisje zijn...voor even dan hé:)
    Morgen weer een frisse nieuwe dag waar ik gewoon weer een groot meisje ben wat niet meer op het blikje kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi en veilig plekje voor dat prachtige bord.
    Heerlijk toch.....even wegdromen en mijmeren over en met al die romantische,nostalgische spulletjes.

    Lekker doorgaan met verzamelen,aan de muur kan je heel wat hangen en anders 'n plankje bij maken.

    Lieve groetjes,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh hebben jullie al rommelmarkten?
    Ben helemaal niet jaloers...ahum...
    Je bord hangt er echt super, ik zie hetzelfde beeld al helemaal voor me over een paar maanden, dan hangen er waarschijnlijk een aantal meer ;)

    Lieve groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mijn oma had ook van die trommeltjes, en daar zat altijd zoveel lekkers in!! Hmmmm, als ik er aan denk, zie ik haar zo staan.........

    Hahaha, ik vind het wel komisch dat je mooie bord voor klok wordt aangezien!! Hahaha, maar ik vind het bord wel een pláátje, hoor!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat mooi dat bord zo boven je deur. Krijg ik weer inspiratie van , maar werp net een blik op mijn deur en ik heb er helemaal geen ruimte boven1 Nou ja, dan maar genieten bij jou op je blog
    groetjes Annebeth

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi je blikjes, het Verkade-blik staat hier ook te pronken. Voelt ook altijd zo lekker als je iets moois op een rommelmarkt weet te scoren! Zo'n tijdmachine lijk mij ook wel wat, ik zou best eens een kijkje willen nemen.
    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben zelf niet echt zo van de blikjes maar ooit kwam ik er één tegen die zo verweerd was dat je niet eens meer kon zien wat er op gestaan had of in gezeten had en die heb ik toch weer wel mee genomen.
    En die blikjes van Droste op jou foto achter die van Verkade daar heb ik er ook 3 van.
    En ook nog een groot rond rood blik van Van Nelle....humm...toch nog meer blik dan ik dacht eigenlijk.
    Maar ik vind de nostalgische plaatjes voorop soms ook wel erg prachtig hoor.
    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat koekjesblik met meisje heb ik ook, een echte blikvanger ha ha. en idd. dat bord is erg mooi en heeft nu ook een mooi plaatsje gekregen, zo kun je vaak naar kijken.

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Veronique,
    o ja, mag ik ook mee terug in de tijd, ik kan mij nog herinneren dat ik met mijn moeder (als heel klein meisje) naar de kruidenierswinkel ging met zo'n ouderwetse weegschaal op de toonbank. Ik heb het hier over begin jaren zeventig. De bakker kwam aan de deur en ook de melkboer.
    Vind je blikjes heel mooi, ben er ook weg van en zoek er altijd naar.
    Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hahaha..... dus nou kijken ze elke keer hoe laat het is, je weet het he, als je er 1tje ophangt dan volgen er meer. Wat heerlijk dat je alweer op rommelmarkten kan struinen, hier moet ik wachten tot minsten mei denk voordat alles weer uit de doos komt.

    Mooi aanwinsten, is heerlijk genieten.

    liefs uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~