maandag 17 mei 2010

Emaille op maandag

Dit stuk emaille heb ik vorige week samen met de kinderen op de rommelmarkt gevonden...dit was het eerste wat ik kocht (na een paar minuten al) en ik voelde dat mijn dag al niet meer stuk kon!
Ik vind dit emaille zo ontzettend vrolijk en kleurrijk en dan te bedenken dat dit in China compleet normaal keukengerei is...
Daar zie je arme vrouwen op hun knieën rijst wassen met in hun handen de meest prachtige schalen, zich totaal niet beseffend hoe gewild dit soort dingen aan de andere kant van de wereld zijn...





* ook leuk als dienblad...




















Hier nog een paar fotootjes van mijn violen buiten...de zalmkleurige waren toch écht roze toen ik ze kocht maar deze staan in het zonnetje (als 'ie schijnt tenminste ;) en hebben nu een hele andere kleur gekregen...






Deze zijn nog gewoon mooi roze en staan onder 't afdak...gek toch he?




28 opmerkingen:

  1. Prachtig hoor, je emaille schaal. Kan me goed voorstellen dat je met zo'n vondst helemaal in je nopjes bent.
    Fijne week,
    groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja leuk is dat he.
    Iets vinden op de markt.

    Spannend altijd.
    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Veronique,
    Grappig ik ga al denken tja typisch een Veronique schaal!!!!! Erg mooi oh en vind die violen ook gaaf zeg heel apart.
    Groetjes en wens je een fijne creatieve week toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o meis wat een plaatje.
    ik ben helemaal weg van die schaal.
    lucky you.
    liefs Margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wil je wel geloven dat ik die verkleurde violen helemaal het einde vind......het lijken wel kleuren van waterverf.....
    Ik zou zeggen zet die andere ook maar in het zonnetje....als die er is dan...;))
    Je schaal/dienblad is super!
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie schaal !!!!! en je violen zijn prachtig !!!!

    Hele fijne gezellige week !!!

    Lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Veronique, wat een prachtige aankoop, ik ben helemaal verlief op je mooie schaal of dienblad, want daarvoor is het ook prachtig.
    Ik vind ook de verkleuringen van de violen heel mooi en ook prachtig op de foto gezet.
    Een mooie post.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hello Veronique,

    what a great find your emaille tablet is. Especially with the beautiful rose on it. You can be proud of this treasure.
    Last week I was on a small fleamarket and found an old emaille night pot with a rose, shabby but pretty. I will show it in one of my next posts.

    best greetigs from germany,
    rosenresli

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jouw dag kon zeker niet meer stuk, wat een mooie schaal! en je violen zijn erg mooi, het lijkt wel aquarel. groetjes van jootje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat jij toch steeds van die leuke dingen op de kop tikt. Hier was zaterdag rommelmarkt, maar ik kon niet.
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. die violen....PRACHTIG!!!!!!!!!
    wat zijn ze mooi....Super...


    Fijne week!
    groetjes Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hola Vero, una placa de esmalte chino muy agradable, es ligero? Tenemos un montón de ellos aquí en Chile, de China, también, como tetera, tazas, cuencos y las pequeñas y grandes para cocinar algunas cosas. The colour of your pansies are beautiful!!!!
    Hugs,
    Maria Cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. zo heb ik witte geraniums gekocht, waar er nu een paar roze van worden, wel HEEL licht roze, maar toch....vreemd he!!:)
    het wordt tijd voor goed weer, kun jij met je dienblad naar buiten....koffie serveren!;)

    groetjeds
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige plaatjes weer! Wat een fijne vondst!

    Groetjes,
    Jolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat schitterend die schaal en inderdaad als dienblad ook erg mooi.

    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De violieren zijn prachtig ingekleurd...hihi, tevens een heel mooi bord.....je moet maar geluk hebben om zoiets tegen te komen...!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat heb je toch weer een heerlijk vipding!!
    Ik vind 'm gaaf!!
    en die viooltjes zijn ook een plaatje, genieten!
    lieve groetjes Hil

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hele mooie schaal Veronique , helemaal jouw ding en altijd zet je je spulletjes zo leuk en met liefde op de foto ........
    veel plezier weer met je nieuwe aanwinst en een fijne week verder ,
    lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het emaille bord vind ik ook prachtig, vooral de mooie blauwe rand bij het rode van de bloemen.
    Ik zie een bekend kop en schotel.
    Leuke reactie van de violen op het zonnetje. Mooi dat vlammende.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je emaille schaal vind ik mooi, maar die foto's van de violen zijn werkelijk prachtig!

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi hoi,
    Mooi dienblad (tenminste daar zou ik 'm voor gebruiken)
    Ken je de emaille keizer in A'dam??
    Die verkoopt heel veel van deze bloem-motieven
    schaaltjes bekers enz. uit China.
    Wie weet als je eens in de buurt bent is het een aanrader.
    Groetjes Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lovely enamel plate Veronique and gorgeous pansies!!! Mine too often change colours!!!
    Enjoy a nice week!
    Vale

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige schaal heb je gevonden! En die viooltjes zijn misschien verkleurd, maar ik vind ze eigenlijk nog steeds mooi! Gek dat hun kleur veranderd door de zon.

    Het zijn toch geen (grinnik) geverfde witte viooltjes, hè. Strakjes heb je met al die zon, die er nu schijnt tenminste, witte viooltjes, hahaha!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Bonjour ma chére Veronique, I greatly admire your home is really beautiful......all your enamel cookware is amazing!!
    Have a nice day
    Bisous du coeur
    Fleurette

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi emaillepost weer en de viooltjes vind ik ook super!!!

    Liefs ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Veronique, helemaal te WOW! Even vertellen dat ik vandaag bij het Smidshuis ben geweest en dat ik via jouw blog dus had ontdekt dat ze JDL verkopen, gillen deed ik! Was er namelijk al een héle lange tijd niet geweest. Heb Ria meteen gemaild voor het blad en ze had er gelukkig nog 2, helemaal in m'n nopjes want ik mocht het vandaag ophalen. En ja, we hebben het dus héél enthousiast over jou gehad. (ja terwijl we elkaar niet eens "live" kennen hahahah) Erg leuk! Wist je dat er in het oude postkantoor een hele grote kringloop is gevestigd daar ga ik vrijdag even "neuzen". Lieve lentegroet van Cin x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Kleur verschil of niet ze zijn nog ontzettend mooi.....ik heb ze er van de week eruit gehaald...waren lang en dun geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooie post! Is dit soms ook iets voor jou:
    http://www.hipmetaal.nl/tag/bloemen/ ?

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~