dinsdag 6 juli 2010

Rust in de gang...

Vanochtend kwam ik terug van mijn werk, ik stapte de voordeur binnen en keek eens om me heen in de gang....
Een bende, dat wil je niet weten! Bij ons is dit dé plek om echt ALLES neer te gooien, van sleutels tot pakketten reclame, van lippenstiften tot schroefjes en noem zo maar op...dramatisch gewoon.

Nouja, je snapt waarschijnlijk wel waar ik naartoe wil ....ik kreeg een acute opruimkick!
Ik heb alles weggehaald en op te tafel gegooid binnen (om dat vervolgens uit te gaan zoeken natuurlijk ;) alles een sopje gegeven en geprobeerd om er een rustgevende gang van te maken...
Voorlopig voel ik me weer helemaal relaxed in de gang...
Hopelijk voor lang! :)






* Het oude schilderijtje van de ballerina en de clown heb ik laatst gevonden op een rommelmarkt, de kleuren zijn zo zacht...echt heel mooi









* bakje om de zonnebrillen in te verstoppen, volgens mij niet echt handig ;) maar voor nu vind ik 't wel even leuk...




23 opmerkingen:

  1. Wat komt mij dat bekend voor;
    Zet ik een mooi dressoir neer, denken de mannen dat het een soort van werkbank is ofzo. ha, ha.
    Wat ziet jouw gang er mooi uit. Met dat glas in lood raam. Die lamp is ook schattig trouwens.
    Geniet van de lege gang.
    Groetjes, Joni

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, dat is idd een mooi gangetje.

    Tja, in een flat heb je dat niet...
    Zo'n mooi nisje met glas en lood en het lijstje is zeker lief.
    Mooie deur ook, echt een oud huis met charme die je niet in flat vind helaas....

    Leuk hoor zo!!
    Gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zeer herkenbaar..
    Ik heb soms ook zo'n bui, en dan kunnen ZE zich beter maar gaan verstoppen, want ik ga dan als razende roeland door het huis..
    Vervolgens krijgen ZE op hun donder, omdat Ze nooit opruimen, beloven ZE beter hun best te doen, en kan ik weer lachen..
    Tja, dit gaat bij mij vaak ook samen met hormonale periode;s...
    Bij jou ook??
    Fijne gang trouwens, met dat glas in lood...
    Groet, cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi, soms krijg je weleens zo'n aanval..ken het wel.
    Trek dan ook alles leeg en order alles opnieuw. Voordeel is dat het je ook wel weer een voldaan gevoel geeft.

    Wat een ontzettend leuk nisjes daar bij het toillet. Mooi de glas en lood ramen. Kan me voorstellen dat de rest van het gezin dit een ideale plek vind, om de boel te laten slingeren;-)

    Je leuke spulletjes passen helemaal in deze sfeer.
    Geniet van de rust...

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  5. .....Zo.....kom weer eens even bij jou reageren Veronique, ik lees je wel altijd hoor:-)en vergaap me aan je sfeertje met leuke spullen.
    Ik probeer altijd bij zoveel mogelijk posten te reageren......maar soms ontbreekt ook mij de tijd.
    De bloggers met soms wel honderden volgers mogen mij eens komen leren hoe je dat in Godsnaam ALLEMAAL kan bijhouden.

    Nou jij hebt er zin in....en je mag eer van je werk hebben...''spic en span''!!!

    Wat heb je een mooi raam met diepe vensterbank!!!

    En die ballerina......ik ben in gedachten weer even in het bos in het huisje van mijn schoonouders....waar ook een heel groot echt schilderstuk hing met 3 ballerina's,heb er vaak naar zitten kijken.......het had wel iets!!!
    Als ik me niet vergis kreeg dochterlief het van oma, het zal daar op zolder staan...ik zag het nooit meer.

    Fijne dag!
    en ga ook nog even de tuin meisje....het is genoeg geweest voor vandaag met die poets;-)

    Liefs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh zeg......ik ken dit....heb ook pas de gang gedaan......
    Tja en je moet nu eens weer kijken....echt zo'n magneetplek;).......
    En het is zo genieten juist als ie leeg is...
    Mooie lamp en mooi glas in lood zeg....
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie gang zeg! Ziet er weer fris en rustig uit! Prachtig met glas in lood...

    Groetjes,
    Jolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. DAADKRACHT!!! daar hou ik van!! ;), maaaaaaaaaaaar ik moet wel zeggen dat dat kastje en die lampetset zich er UITERMATE goed voor lenen om vol te gooien:D!!!

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo'n bui!! Daar moet ik het ook altijd van hebben! Lekker van genieten want voordat je het weet..... dingetje hier en dingetje daar!

    Prachtige stijlelementen ....vooral dat glas in lood vind ik prachtig!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Just a quick note to wish you a wonderful day!
    Federica
    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een serene rust om in binnen te komen! Alles komt zo wel prachtig tot zijn recht.
    Wij komen nooit zelf via de voordeur naar binnen maar het is altijd een opslagplaats van jassen, schoenen en spullen die naar boven moeten. En inderdaad, eens in de zoveel tijd ruim ook ik daar drastisch op.
    Nu maar hopen dat het een tijdje zo blijft!
    Groeten, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lastig is dat toch een tafeltje of kastje in de hal "leeg" te houden. Ik merk het aan mijzelf ook wel, maar mijn vriend heeft er helemaal een handje van. Zo nu en dan alles weghalen en uitzoeken is dan inderdaad een optie.
    Ziet er weer prachtig uit bij je, dat schilderijtje vind ik echt een plaatje.
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb zo'n keukentafel....waar manlief dankbaar gebruik van maakt om al zijn zooi op te gooien.
    Ik probeer me er niet druk om te maken...maar het ergert me nog steeds.
    Dus...blijf zeuren, en leg het demonstratief midden op de trap, zodat hij er niet omheen kan ;-)
    Mooie gang zo hoor...zo opgeruimd!!!

    groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt goed huis gehouden, het ziet er weer mooi "leeg" en rustig uit. Bij mij thuis is het grote dienblad op de eettafel zo'n plek. Iedere dag kijk ik of er niet het een en ander ligt wat er niet hoort. Een feestje der herkenning voor vele vrouwen.

    Groeten,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat netjes !!! geweldig.................wij hebben een oude waskast in de gang...toen we hier net woonde alles keurig in de laatjes...en nu als ik hier voor me kijk ligt alles weer op tafel......als ik zo naar de voetbalclub ga....leg ik alles er weer in.....mannen !!! hahahahhahah!!! liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel herkenbaar in een keer is genoeg, genoeg. Alles eruit en weer fris starten, Nou het ziet er dan ook prachtig uit, jouw gang is van zichzelf prachtig met het glas in lood raam, en dan de eenvoud van kan en kom, prachtig. Loop je nu steeds even de gang in om te genieten van deze her "nieuwde" plek?

    Is de opruimwoede nu op gang gekomen? Of is het alweer gelud.

    fijne avond e groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, je gang is om door een ringetje te halen!! Prachtige foto's heb je gemaakt! Ik teken ook graag voor zo'n gang!!

    Ik ben vandaag nuttig geweest met de witkwast op Kirsten's kamer, al het roze is nu zoeftem weg!! Helemaal wit, en mooi dat de ruimte nu geworden is en ruim, en helder, en licht..... schitterend!! Geniet ik ook heel erg van! En mijn meisje helemaal!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ben vooral weg van je lamp. Erg mooi.Geloof dat we allemaal graag de boel opgeruimd hebben en dan blijft er op een bepaald moment één ding op de verkeerde plaats liggen en dan is het weer snel een zootje.Maar als we dan weer zo'n kick hebben voelen we ons ook weer héél lekker en genieten we extra.
    Geniet dus vooral nog even door nu het er nog zo mooi uitziet.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige gang heb je...en als ik er zo naar kijk, snap ik wel dat je daar een ideale plek hebt om alles neer te leggen! Maar opgeruimd scoort ook bij mij erg hoog...nu ziet het er super uit! Houden zo hè :-)

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Veronique,
    jaaa heel herkenbaar dit hihi... maar je gang ziet er heerlijk rustig uit nu, of is het alweer anders dan op de foto's?? Vind het schilderijtje met de ballerina en het clowntje ook zo schattig...een hele mooie vondst.
    Fijne zonnige dag nog,lieve groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ach Vero, ik geloof dat het overal hetzelfde is. Elk huis heeft wel zo'n "hierlaatikhetmaaruitmijnhandenvallenplek"geloof ik. Jij kunt je weer goed voelen, want jouw gang is weer keurig opgeruimd (voor zo lang het duurt)!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hola Vero, love your vitraux window!!!! That spot of your home is so lovely and now with the so cute new frame with that old images, it looks really nice. Love the lamp too!!! and also that little white box with the antique girl image in it, lovely!!!
    cariños,
    maria cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een snoezig schilderijtje zeg! Ik kan me voorstellen dat je die hebt meegenomen.

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~