vrijdag 1 oktober 2010

~ a French trésor & more ~

Sja, je kent 't he....je hebt een overvloed aan 'spulletjes' maar sommige dingen behoren echt tot je favorieten!
Zo kocht ik dus laatst de Franse koffiekan met roos....die heeft een ereplekje in de keuken gekregen...en zeer recent ontving ik een klein pakje uit Frankrijk...met dit geweldige roze blakertje erin, ik heb er een tijdje naar gezocht op internet en het is gewoon zo, "wie zoekt, zal vinden!"

Ik schrik altijd ontzettend van de prijzen en op de één of andere manier vind ik 't leuk om iets te vinden wat gewoon nog te betalen is, en deze blaker was zelfs met de verzendkosten erbij zeer betaalbaar, dus ik ben hartstikke blij!








Dit prentje komt van de rommelmarkt evenals het blikje van Venz....allebei zo nostalgisch en schattig vooral door die kleurtjes! Het prentje heb ik in de keuken gehangen en steeds als ik er voorbij loop ben ik er echt heel blij mee, het doet me denken aan een boekje van vroeger...

             ~ vervlogen tijden ~













25 opmerkingen:

  1. Goedemorgen,

    ja heerlijk he om iets te vinden waar je hart sneller van gaat kloppen. Blakertje vind ik heel mooi en ik ben ook weg van dit soort oude prentjes...zoek deze ook altijd voor de kinderkamer...doet mij ook denken aan vroeger en zo liefelijk. En die Venz blikjes..helemaal geweldig..ik heb er inmiddels meerdere en worden elke ochtend gebruikt voor het ontbijt met allerlei lekkere soorten hagenslag erin. Mijn dochter geeft ze naampjes als blik met aapjes (apenhagelslag) en grrr krokodillen...zo leuk.

    Liefs en alvast een fijn weekend,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat blikje hadden wij vroeger thuis!
    wat leuk
    dat blakertje is echt heel mooi, goed gevonden en inderdaad de prijzen zijn soms echt te gek
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je blakertje is echt een schatje! en dat prentje super leuk.
    fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahaha moet altijd wel grinniken bij jou hoor....jij bent een echte verzamelaar!!!! Leuk om te zien!
    Geniet van je schatten!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke dingen weer en dat blakertje zo hangend aan de kapstok, dat is héél gaaf!

    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie blaker. Leuk dat je er zo naar op zoek gaat.
    Die Venz blikjes had ik in de jaren tachtig in verschillende soorten, maar allemaal weggedaan.
    Lief prentje.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig blakertje...en wat leuk dat je hem dan zo ver weg hebt, en dan noig betaalbaar ook..super!!

    Dat schilderijtje is ook een lieffie!!
    En dat blikje...geweldig!!

    fijn weekend..liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super om zo'n schat te vinden! En zeker als die dan nog betaalbaar is helemaal. Geniet ervan & een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een snoezige plaatjes en dat blikje met die tekst... zo lief!! Dat blakertje is ook ontzettend mooi, en inderdaad wat er soms gevraagd wordt is best schrikken, zeker als er nog verzendkosten bij komen, dan is het gewoon niet leuk meer. Wat leuk dat glazen vaasje met lathyrus erin, wat hangt het gezellig te bungelen!!

    Eenheel fijn weekend!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat verschikkelijke leuke spullen heb jij en dan die leuke plaatjes.

    Lieve groet,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, je moet heel erg zoeken naar leuke en betaalbare spullen... Maar dit blakertje heb je toch goed gevonden! En Venz, die had de beste hagelslag (muizenstrontjes noemen wij dat ;o)). Leuk blikje!
    Groetjes, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi blakertje !! geweldig leuk hoor....gezellige post...heerlijk om weer even langs te komen.....liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat blakertje is inderdaad een erg mooie. En leuk om juist datgene te vinden dat niet zo duur is. Heb je er extra plezier van.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Altijd leuk om zo je verzameling uit te breiden! Geniet er van!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het blakertje is inderdaad heel mooi, ook een mooie kleur. ben zelf ook gek op die blakertjes.
    En in Frankrijk zie je ze inderdaad nog wel.
    Fijn weekend
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. inderdaad weer prachtige vondsten. En ze passen ook zo leuk bij elkaar... genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. What is Vero going to show this time?? This is the question I ever ask to myself everytime I see you have a new post... and I soooooo love to find that you have another pretty enamelware to join your ever growing collection!!!! Also, of course, wonderful tin and postcard, really lovely.
    Yes, I´m so enjoying my new camera... but really I will have to take some classes to get the best of it.
    Are we crazy or what?? sharing so much love and passion about enamelware... will it ever end??
    hugs my dear Vero,
    maria cecilia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Soms heb je gewoon een mazzeltje. Leuk blakertje is het en het blikje is ook al zo'n schatje.
    Groeten Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Beautiful, beautiful blog you have here, Veronique! Thank you for stopping by mine. :) I adore the sweet candle holder. I'm afraid I can't understand everything but I love looking at the pictures on your blog. :))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh nevermind, I just found the translator! Lol!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dank je wel voor al je lieve reacties. Wat heb je weer een schitterende foto's geplaatst, echt genieten. En dan dat hagelslag blikje, hier hadden we er vroeger thuis meerdere van. pure nostalgie.

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Kan me voorstellen dat deze dingen je blij maken. Mooi dat nostalgische prentje!

    Groetjes en geniet van je weekend!
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat geweldig dat je dit mooie blakertje tegen een geringe prijs op de kop kon tikken!
    Het is een mooie aanwinst op de rest van je mooie spulletjes. Wat een prachtig oud Venz blikje ook!

    Ik wens je een heel gezellig weekend!
    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Veronique.

    Wat schattig allemaal zeg, ik kan me heel goed voorstellen dat je daar een glimlach van op je gezicht krijgt iedere keer als je er naar kijkt!!! Van zulke schatten worden we bijna allemaal wel blij!!!!

    Groetjes Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ha lieve Veronique, eindelijk kan ik eens je blogposten bijlezen! Het is bij je werkelijk waar om TE SMULLEN, nou moet je weten dat ik dus een echte lekkerbek(je> kan ik er niet achter zetten want je groeit mee hihi)ben.
    Verliefd ben ik op je blakertje, vind ze ook zo leuk hé! En die heerlijke blikjes mmm.... Oh oh oh wat is het hier genieten, met vuistgebalde handen onder m'n kin zit ik naar je prachtige foto's te kijken.
    Ik was trouwens vorige week nog bij 't Smidshuis geweest, heeft ze je nog de groeten gedaan? Althans als jij natuurlijk nog een bezoekje had gebracht.
    En mocht je de volgende keer weer in 't Veen zijn dan staat ook bij mij de koffie klaar als je zin hebt in een "pitstop" langs alle snuisterij winkeltjes hihi.
    Van mij warme en lieve herfstgroeten, dankjewel voor dit heerlijke genieten bij je liefs Cin

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~