zaterdag 4 december 2010

~ La Nostalgia ~

Eigenlijk heb ik nog nooit verteld dat wij hier in onze eigen stad een geweldig leuk winkeltje hebben!
Vier jaar geleden kwam ik hier wonen en een vriendin nam mij mee naar deze winkel, zo van, "dit moet je even zien"
Toentertijd zat La Nostalgia nog gevestigd in een oude chocoladefabriek...je keek er telkens weer je ogen uit! Inmiddels is de winkel verhuisd naar een iets nieuwer pand en door de recessie is het winkeloppervlak wat kleiner geworden...maar eigenaresse Els heeft zich niet uit 't veld laten slaan, nog steeds richt zij haar winkel op een geweldige manier in...vol liefde en passie voor brocante!

Toen ik een paar weken geleden weer eens langs ging vanuit mijn werk raakten we aan de praat over brocante,woonbladen en uiteindelijk de woon-blogs...we hebben toen afgesproken dat ik eens langs zou komen om wat foto's te maken en de winkel eens te showen op mijn blog :)
Afgelopen vrijdag heb ik deze foto's gemaakt...

Kijken jullie mee?




























La Nostalgia vind je aan de Kade 69e in Roosendaal
Als je in de buurt komt zou ik echt eens een kijkje gaan nemen!

Volgende week is er van 9 tot 12 december een Christmasfair op landgoed Wouwse Plantage (een dorpje hier vlakbij) voor als je er op uit wil en in de buurt bent ;)



           ~ Fijn weekend! ~




28 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat jij een beetje reclame maakt voor Els, maar ook voor ons, heb het adres al in mijn boekje opgeschreven, en als het weer het toelaat gaan we er op korte termijn zeker even heen, wat ziet dat er leuk uit!!!
    Toen ik op de website keek, leek het meer ptmd en nieuw spul (daar ben ik niet zo van)
    maar jouw foto's geven een hele mooie kijk in de winkel, leuk !
    Groetjes en een fijne Sinterklaas :-)
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat heb je dat mooi gedaan Veronique!! heerlijk om zo met een kop thee in mijn hand even rond te dwalen in La Nostalgia, jammer dat het zo ver weg is.. maar ga het wel op mijn lijstje zetten..
    heb wel een aantal dingen gezien waar ik van smul..
    fijn weekend!
    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij boft met zo'n mooie winkel in eigen omgeving !!

    Fijn weekend,groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Veronique, het ziet er geweldig uit! Heerlijk zo'n zaakje in de buurt waar je uren kunt kijken en genieten... Ik ben helemaal weg van die grote glazen paddenstoel, zooo mooi!
    Fijn weekend, liefs van Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeg.........Veronique......dan is het handig als ze eerst even langs Maarssen rijden...anders hebben wij niks te doen.....hahahhahh!! ...leuke winkel hoor!!...fijn gezellig weekend liefs Ria.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie winkel en lief van je dat je even reclame maakt voor haar, je moet ook maar net al die leuke adresjes weten he......
    Mochten we ooit in de buurt komen dan onthoud ik deze maar voor even op en neer is het helaas te ver.

    Fijn weekend lieve Veronique , veel plezier op sinterklaasavond !
    lieve groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Veronique,

    Raar dat ik altijd het gevoel had dat je ergens op het platteland in het midden van het land woonde...grappig dus hoe je je bepaalde dingen bij iemand voorstelt terwijl dat helemaal niet klopt!

    Maar daar zul jij blij mee zijn anders had je niet zo dicht bij deze winkel gewoond! Ziet er prima uit, echt een adresje om te onthouden. Ik moet ook nog steeds naar een winkeltje hier in de buurt, daar verliep een gesprek net als bij jou en heb ik afgesproken een keer terug te komen mét fototoestel!

    Ik wens je een heel fijn Sinterklaas weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een ontzettende mooie winkel zeg! Lucky you dat jij er vlakbij woont!

    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk adresje Veronique!

    Helaas voor mij helemaal uit de koers, maar wel leuk om deze adresjes onder de aandacht te brengen. Het ziet er erg aantrekkelijk uit,ik schrijf het adres bij mijn "brocante notities" en wie weet komen we ooit eens in de buurt.

    Je hebt er prachtige foto's gemaakt. Ik denk dat Els daar wel heel erg blij mee is.

    Fijn sinterklaasweekend!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat je me dit nu nog nooit eerder hebt verteld......;)
    Wat een super winkel zeg, deze mocht ook zeker wel eens in de spotlight staan, dus goed gedaan.
    Één om te onthouden.
    Fijne Sint
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie Winkel.
    Groetjes Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk, ik wist helemaal niet dat er in R'daal zo'n winkel was, ik wip er zeker eens binnen als ik in de buurt ben.

    Mooie foto's heb je gemaakt!

    gr Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het lijkt me inderdaad een heerlijk winkeltje helaas voor mij te ver uit de buurt maar ik ga hem onthouden
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een gaafe winkel!!!! super dat je reclame maakt zeg. geweldig leuk
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Daar zou ik ook wel eens willen neuzen, ja..
    Als ik in de buurt ben, wip ik zeker even binnen.
    Heel fijn weekend gewenst.
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van al die mooie kleuren hier krijg ik het gelijk warm! Prettige sfeer in deze charmante winkel!
    Beste groetjes, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke winkel fijn zoiets in de buurt.
    Je hebt het mooi aan ons overgebracht. Kan me voorstellen dat jij hier regelmatig gaat neuzen. Fijn weekend groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nou Super hoor, zo`n geweldig leuke winkel in de buurt. Kunnen wij weer mooi inspiratie opdoen!!!'
    Bedankt voor de mooie foto`s!!
    Fijn weekend, groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Veronique, laatst vertelde Els mij dat er iemand was langsgeweest met een fototoestel en dat er foto's op een blog zouden komen. Dat moest jij wel zijn :-) Wat was het supersfeervol he, in de oude fabriek. Maar ik ben wel heel blij hoor dat La Nostalgia is blijven bestaan! Prachtige foto's zijn het trouwens. Dankjewel voor je berichtje, ik wens jullie ook een heerlijk Sinterklaasweekend toe. Wie weet tot ziens in Wouwse Plantage, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb genoten van deze rondleiding door deze sfeervolle winkel en had net als Ingrid van Home en Lifestyle het gevoel dat je op het platteland woonde hihi.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een ruimte en wat een keus. Leuke dingen zitten er bij (dat grijze kastje!).
    Jammer dat het wat verder weg zit, maar je weer maar nooit.
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lovely shop and great you have it at hand... just in case you don´t find something at the flea markets sometimes we ought to get something in a shop, don´t you think so? Nice spanish name!!
    cariños

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Vero,

    Wat een mooie foto's en spulletjes in de winkel. Ik heb geen idee waar de winkel ligt, maar ga zo even een kijkje nemen!

    Een gezellig Sinterklaasweekend!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een leuke gezellige winkel, als ik eens bij jullie in de buurt ben ga ik zeker eens kijken.
    Alleen die naam zegt al genoeg hé, hi hi.

    Met de sneeuw wil het maar niet lukken bij mij ;)

    Fijne pakjes avond,
    Groetjes Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk altijd zulke winkeltjes ...kan er uren in turen!
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dit is echt nostagisch...allemaal oud, en uit allerlei tijdzones.
    Wat een genot om daar een kijkje te nemen....Wie weet....
    Fijn weekend,
    warme wintergroetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuke winkel, jammer genoeg niet echt bij ons in de buurt! Mooie plaatjes weer!!

    Groetjes Susan.

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~