woensdag 19 oktober 2011

~ een bloemetje op woensdag ~

Vorige week liep ik hier langs de bloemenwinkel en mijn oog viel op een emmer 
met roosjes die ik serieus voor pioenrozen aan zag!
Bij de kassa vroeg ik 
"Zijn dit nou echt pioenrozen, nu nog?"
In eerste instantie keken ze zelf ook een beetje raar maar uiteindelijk riep iemand vanuit achter 
"Nee, dat is een ander soort, maar ze lijken er wel super veel op!"
Eenmaal thuis gaven de doornen aan dat ik toch met een serieuze roos te maken had, 
geen pioen, maar wel prachtig met een hele sterke rozengeur!
Kent iemand deze, 
of ben ik de enige leek op rozengebied? :-)







Ze ontploften wel nét zo mooi als een pioenroos :-)



Doe je ook mee met ‘een bloemetje op woensdag’? 

~ Plaats dan hieronder je linkje ~





29 opmerkingen:

  1. Mooie roosjes, snap wel dat je er voor gevallen bent
    Dit is nu een typische zgn Engelse of Austin roos, een mooie gevulde knop..

    Ik doe vandaag wegens tijdgebrek niet mee :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Vero,

    Ik ken de roosjes niet, maar ze staan prachtig in je emaille kan!!

    Een gezellige woensdag,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige rozen! Ik heb ze nog nooit gezien; echt apart!
    Fijne dag en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The last roses are so beautiful and these photos full of tenderness also!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Veronique,
    Wat een prachtige rozen..! Nog nooit eerder gezien. En wat kleuren ze mooi in je emaile kan met eenzelfde kleur roos erop... Mooi gecombineerd. Ik ga zo bloemen halen en dan volgt mijn ´bloemetje op woensdag´...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog nooit eerder gezien maar ze zijn prachtig.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat voor naam hij ook heeft het is een plaatje!
    Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi...wat een geluk dat je ze bent tegen gekomen. Die ontploffing is prachtig, Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige volle roos, lijkt me echt één uit de Engelse tuin.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooooh prachtig gewoon Veronique!!! Super mooie rozen! Ik heb geen idee wat voor rozen het zijn,maar ze zijn mooi!!
    Leek haast ook in het begin Weel een beetje op ranonkels;-))

    Een hele fijne Woensdag verder!
    Groetjes Simon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig zijn ze,
    ik dacht ook aan de Austinroos
    Dit was weer een leuk bloemetje op woensdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou ik ken de rozen niet maar vindt ze wel juweeltjes. Prachtig

    Fijne woensdag
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige kleur, een beetje rose/zalm!

    Net zoals jij ben ik een leek wat de namen aangaat van rozen.

    Een fijne woensdag!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beeldschone rozen, zo mooiiiii gefotografeerd en wat een styling!
    Super, complimenten hoor.
    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wow wat een super mooie rozen zeg :D, en zo'n mooie kleur, prachtig! Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hey Veronique,
    Mijn bloemetjes zijn geplaatst hoor,
    De zon schijnt, het wordt een mooie dag...
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Denk toch dat ik nog veel meer een leek op rozengebied ben dan jij. Ik ken gewoon niets van rozen.
    Dit is wel een hele mooie roos die je op de kop tikte, die kleur, waw, iets tussen roze en zalm, beetje oudroze, en zo gevuld, ja, heel mooie roos is dit! En weer prachtige foto's!
    Groetjes,
    Marian
    Ik ga nu even vlug mijn blommen voor deze woensdag op de gevoelige plaat gaan vastleggen en ben straks terug als alles goed gaat ;-)
    Tot dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze zijn prachtig hè? Dit zijn géén pioenrozen maar zgn "oude" rozen of engelse rozen, die zijn neiuw gekweekt als snijbloem! Deze rozen bestaan natuurlijk al heel lang in tuinen. Ik heb er een reportage van op tv gezien in Frnakrijk.Ik vind "oude" , dus van vroeger, de mooiste rozen die er zijn!En als je eht leuk vind om te weten in maak ze ook van papier. Maar die van jou zijn ook prachtig en nu helemaal mooi in de herfst, heb je toch een beetje zomer in huis.

    Groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige rozen.Ik dacht heel even aan de Leonardo Da Vinci roos maar die is echt felroze.Ik denk ook wel dat dit een Austin roos is!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ooh dit zijn prachtige rozen zeg!! Worden vast met drogen super mooi!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Aan de naam kan ik je (helaas) niet helpen, maar ze zijn inderdaad erg mooi en je hebt er weer sfeervolle foto's van gemaakt!

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schitterend!! Die wil ik ook :-) Zo te zien vallen ze al weer uit bij jou! Jammer!
    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hhaahhaah!! ze zijn prachtig hoor....liefs van mij...xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtig boeket Rozen Veronique. Dit zijn Engelse Austenrozen. Ik heb van dit soort ook een in de tuin staan en ze doen idd denken aan Pioenen en wat geuren ze heerlijk hè.
    Mooie foto's.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik heb ze ook nog nooit gezien maar ze zijn prachtig! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nee,deze rozen ken ik niet,maar wat zijn ze schitterend.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dat zijn weer mooie plaatjes en eigenlijk staat het best gezellig al die rozenblaadjes op tafel.
    Fijne avond groet Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dit zijn inderdaad prachtige rozen en ze lijken toch wel op pioenrozen...

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen

~ Dankjewel voor je berichtje! ~

~ Thanks for your comment! ~